본문 바로가기
카테고리 없음

전기차 Canoo 카누 상장 , 애플 전기차 생산 은 전기차 시장에 긍정적일 것

by investingvalue 2020. 12. 25.

안녕하세요.

It was a bumpy stock market debut for electric vehicle maker Canoo (GOEV). The Los Angeles-based startup went public on the Nasdaq Dec. 22 via a reverse merger with the special purpose acquisition company, or SPAC, Hennessy Capital. Shares initially surged but turned lower to close Tuesday down 3.1% at 18.89 a share.

로스앤젤레스의 스타트업 전기차 업체 Canoo가 12월 22일 헤네시 캐피탈 SPAC 통해 우회상장하였습니다. 주가는 상승 후 3.1%하락하여 화요일 주당 18.89불로 마감되었습니다.

카누 전기차 개발



Canoo’s Wall Street debut coincided with a report from Reuters that said Apple (AAPL) plans to produce a passenger electric vehicle with a “breakthrough battery” by 2024. The news gave a jolt to two companies that make lidar (Light Detection and Ranging) sensors, a core component for self-driving cars that allows their computers to take a 3D image of the world around them. Shares of Luminar (LAZR) rallied 6.3% while Velodyne (VLDR) climbed more than 10.9%. Electric car battery startup QuantumScape (QS) also got a boost.

카누의 상장은 애플이 2024년까지 전기차를 생산하겠다는 로이터의 보도와 겹쳤습니다. 애플 관련 소식으로 라이다를 만드는 두 업체 주가가 상승했습니다. 라이다는 주변을 3D 이미지로 인식하게 해주는 기술로 자율주행자동차의 핵심 부품입니다. 라이다 업체인 루미나 와 벨로다인 주가 가 뛰었으며 전기차 배터리 스타트업인 퀀텀스페이스 주가도 상승했습니다.

카누 7인승 전기차 구독 서비스로 제공될 예정



Canoo’s Executive Chairman Tony Aquila tells Yahoo Finance Live that the Apple electric car news had a ripple effect through the EV space. “I think with the news of Apple, you know, it created a lot more volume in the stocks around lidar and then the EV guys as they're coming to light. But, I actually think it's a very good thing that Apple is kind of alluding to their involvement. Obviously it's a very different vehicle than what we're focused on,” Aquila says.

카누 CEO Tony Aquila는 애플 전기차 생산이 전기차 분야에 낙수 효과가 있을 것이라고 이야기했습니다. 애플 덕분에 라이다와 전기차가 주목을 받으면서 관련 시총 규모가 확대되는 영향이 있을 것이라고 밝혔습니다. 애플이 전기차에 관여하겠다고 언급한 것은 호재이며 카누가 집중하고 있는 전기차와는 전혀 다를 것이라고 했습니다.

카누 전기차 개발



Canoo plans to use capital raised through the merger to begin limited production of its first electric vehicles in 2022. Last week it took the wraps off of a “multipurpose” electric delivery van that’s expected to cost about $33,000. Canoo also plans to rollout a seven-passenger electric car that will be offered through a subscription service. Instead of buying or leasing, customers will pay a monthly fee that bundles maintenance, charging and insurance.

카누는 SPAC 합병을 통해 마련된 자금을 활용하여 2022년 첫 전기차 생산을 시작합니다. 지난주에는 다용도 배달용 전기밴을 선보였습니다. 전기밴 가격은 33,000불입니다. 카누는 또한 구독 서비스로 제공될 7인승 전기 승용차도 출시할 계획입니다. 구매나 임대가 아닌 구독 서비스는 매월 일정 금액을 지불하면 유지보수, 충전, 보험 등을 포함한 서비스를 제공합니다.

카누 전기차 개발



The company has joined with Hyundai (HYMTF) to co-develop technology, but it’s yet to lock-in a deal with a contract manufacturer to build its first vehicles.
“We’re talking to everybody,” says Aquila. “There's certain parts of the IP line we'll want to make sure we're very focused on controlling, similar to the Apples of the world. And then, of course, working in a smart and efficient way with outside manufacturing for the assembly of vehicles.”

카누는 현대자동차와 기술 공동 개발을 위해 협업하고 있지만 아직은 첫 전기차를 만들기 위한 계약단계입니다. 카누는 애플 생태계와 유사한 기술에 집중하고 있으며 자동차 생산을 위해서는 외부 제조업체와 효율적인 방식으로 협업하고 있다고 합니다.

카누 전기차 개발



Canoo projects 2024 revenue of $1.43 billion and its first profit at $188 million. “The demand is so high, and it's only going to grow. When you think about three to four car generations from now, we're going to be 80% electric and 20% fossil fuel,” says Aquila. “I think where Apple will contribute a lot to everybody in the industry is in the battery sector.”

카누는 2024년 매출 14억불 영업이익은 1.88억불로 예상하고 있습니다. 수요가 매우 강하기 때문에 성장할 수밖에 없다는 것이죠. 향후에는 자동차 시장이 전기차 80% 내연기관차 20% 로 바뀔 것이라는 의견입니다. Aquila는 애플이 전기차 시장에 가장 크게 기여하는 부분은 배터리 부문일 것이라고 언급했습니다.

Apple’s planned electric car will reportedly feature a “monocell” battery design that could significantly lower battery costs and improve vehicle range.
Aquila also thinks Apple could benefit the EV market with its software technology. “I think it'll be helpful. It's all hands on deck when you think of the demand and the rotation of the fleet. And so there's lots of room, and I think Apple coming in is a good thing.”
애플의 비용을 줄이고 성능을 개선시킬 수 있는 모노셀 디자인의 배터리를 채용할 것이라고 했습니다. Aquila는 또한 애플의 소프트웨어 기술이 전기차 시장에 긍정적 영향을 줄 것이라고 하였습니다. 애플이 전기차 시장에 진출한 것은 매우 좋은 일이라고 말했습니다.

Summary
The Los Angeles based Electric vehicle startup Canoo went public on Dec. 22 via a reverse merger with the SPAC. Canoo plans to use capital raised through the merger to begin limited production of its first EV in 2022. It unveiled a multipurpose electric delivery van last week. A seven passenger electric vehicle will be released by Canoo that will be offered through a subscription service. Canoo 's Executive Chairman Tony Aquila says that the Apple electric car news had a ripple effect through the EV space adding that Apple coming in is a good thing.

전기차 관련 상승종목에 대해서는 하기 블로그 참조해주세요. 감사합니다.

https://m.blog.naver.com/investingvalue/222182687369

애플 자율주행 전기차 개발 소식에 주가 up, 테슬라 도요타 현대차 패권전쟁

안녕하세요​애플이 자체 개발 배터리를 탑재한 #자율주행 전기차를 이르면 2024년부터 생산할 계획이라고 ...

blog.naver.com


https://m.blog.naver.com/investingvalue/222183899401

LG전자 전기차 승부수 / 마그나 와 전기차 파워트레인 합작법인 설립 ( 주가 급등 )

안녕하세요.​전기차 가 핫이슈로 매일 뉴스를 장식하고 있네요. 바로 전에는 #애플 의 자율주행 전기차 애...

blog.naver.com




댓글