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인텔 모빌아이, 전기차 라이더 Lider 자체 개발 / 루미나 주가 하락

by investingvalue 2020. 12. 17.

안녕하세요.

Intel  (ITNC)  subsidiary Mobileye on Tuesday shared its plans to develop a self-driving car system for 2025.


모빌아이 자율주행차


화요일 인텔 자회사 모빌아이는 2025년까지 셀프드라이빙 시스템 개발 계획을 공유했습니다.

The Jerusalem-based mobility software company said its system could use in-house developed Light Detection and Ranging (lidar) sensors rather using lidar units from Luminar Technologies LAZR. 
Mobileye said it is making rapid progress toward a full autonomous driving system using cameras and a custom-made processor chip, but the company plans to augment its cameras with lidar and radar sensors that will capture a three-dimensional view of the road. 

예루살렘의 모빌리티 소프트웨어 업체인 모빌아이는 루미나 테크놀리지 라이더 Lider 사용하기보다 자체 개발한 Lider 센서를 사용할 것이라고 밝혔습니다. 모빌아이는 카메라와 프로세서칩을 활용하여 완전 자율주행 시스템 개발에 급속도로 진전을 이루고 말했습니다. 모빌아이는 3D 형상을 인식할 수 있는 레이더와 Lider로 카메라 성능을 강화할 것임 언급했습니다

모빌아이 자율주행 라이더 센서



Amnon Shashua, CEO of Mobileye and an Intel senior vice president, told Reuters that data now allowed the company's test vehicle to autonomously navigate the streets of Munich with only a week of setup and without flying any engineers from Mobileye headquarters in Israel to Germany.

모빌아이 CEO는 데이터를 활용하여 뮌헨의 도로에서 자율주행 테스트를 할 수 있었다고 하였습니다. 모빌아이의 이스라엘 본사에 있는 엔지니어가 독일로 날아갈 필요도 없었구요.

"This is a critical milestone -- this is what you need for scalability. If you want to have a system at the consumer level, it has to be able to drive everywhere," Shashua told Reuters after the company posted footage of the successful test, which used a human safety driver as a backup.
The company has deals to supply its current camera-based driver assistance systems to BMW  Volkswagen Group   and Nissan Motor Co. . 

모빌아이가 테스트를 성공적으로 마친 것을 포스팅한 후 소비자가 원하는 수준의 시스템을 원한다면 어디든 갈 수 있어야 한다고 말했습니다. 테스트는 만약을 대비해 운전사가 타고 있었습니다. 모빌아이는 카메라 기반의 주행 보조 시스템을 BMW 폭스바겐 닛산 에 공급하기로 계약을 맺었습니다.

Those systems help with tasks such as adaptive cruise control and lane-keeping but also generate and transmit mapping data for Mobileye as they drive.
Mobileye plans to demonstrate its camera-based systems using safety drivers in several more cities before rolling out a test fleet of 100 completely driverless vehicles augmented with lidar and radar in Tel Aviv in 2022. 

이 시스템은 크루즈컨트롤과 레인을 유지하여 도로주행하는 것에 도움을 주며 주행할 동안 맵핑 데이터를 생성하고 전송합니다.
모빌아이는 카메라 기반의 시스템을 여러 도시에서 테스트해보려고 합니다. 2022년에는 텔아비브에서 lider와 레이더를 갖춘 완전 자율주행의 100번의 테스트를 할 예정입니다.

모빌아이 인텔

 


Mobileye  said the Luminar-based systems will be targeted at robo-taxis, which are commercial vehicles that can spread the cost of the system over many trips. 
For 2025, however, Mobileye is developing its own lidar sensor that works on a principle called frequency modulated continuous wave, or FMCW, which is different from Luminar's technology. 

모빌아이는 루미나 기반의 시스템은 로보택시를 타겟으로 하고 있으며 시스템 비용을 상업적 택시 운행으로 충당하고자 합니다. 2025년에 모빌아이는 FMCW라 불리는 루미나와 차별화된 기술 기반으로 자체 Lider 센서를 개발할 것입니다.

Shashua said the FMCW technology will benefit from Intel's silicon photonics manufacturing expertise and will drive costs low enough to be used in consumer cars.

FMCW 기술은 인텔의 전문 제조기술의 도움을 받아 상용화될 수 있도록 가격을 합리적으로 낮출 것으로 기대됩니다.

"We agree achieving high-performance lidar at a sub-$1,000 cost is key for production vehicles, and the fact that we’re the first and only company to make that happen has enabled us to land the first production deals in the industry for autonomy," a Luminar spokesperson said. "Mobileye partnered with us directly for that reason, with Luminar contractually delivering lidar that exceeds these cost and performance requirements for their 2022 launch and beyond.”

루미나 관계자는 자율주행 라이더 생산하는 최초의 유일한 기업임을 밝히며 모빌아이와 직접적인 파트너쉽을 맺고 2022년과 그 이후에도 라이더를 공급하는 계약을 했다고 말했습니다.

라이더 제조업체 루미나 상장 후 주가 흐름



Summary

Mobility software company Mobileye has a plan to roll out a test fleet of 100 driverless vehicles navigating streets with lider and radar sensors in 2022. The company's autonomous driving test was successful using a human safety driver as a backup in Munich. Mobileye is also developing its own lider sensor working on the principle called FMCW benefiting from Intel's silicon photonics manufacturing expertise. FMCW technology is promising because it can drive cost down to be used in a consumer car. On the contrary Luminar based system is so costly that it will be targeted at robo taxi that can spread the cost of the system over many tips.

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