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명품 요가복 룰루레몬 ! 레깅스 보다 주식? 3분기 실적 이후 주가는?

investingvalue 2020. 12. 10. 18:59

안녕하세요.

요가복 의 명품 으로 유명한 룰루레몬 의 실적발표일이 성큼 다가왔습니다. 코로나에도 불구하고 좋은 실적으로 보답했던 룰루레몬 의 주가는 그만큼 많이 올랐는데요. 앞으로의 전망은 어떨까요?
룰루레몬 의 레깅스 요가복 을 구매하시고 만족하셨다면 그 기업의 주주가 되어 룰루레몬 을 응원해보시는 건 어떨까요?

뉴욕 맨해튼 룰루레몬 매장


lululemon athletica inc. LULU is slated to report third-quarter fiscal 2020 results on Dec 10, after market close. The yoga-inspired athletic apparel company is likely to have witnessed sales growth in the quarter under review.

룰루레몬은 12월 10일 장마감 후 2020년 3분기 실적 발표 예정입니다. 요가복을 전문으로 하는 의류업체 룰루레몬은 그동안 매출 성장을 보여왔습니다.

룰루레몬 EPS 추이



The Zacks Consensus Estimate for fiscal third-quarter sales is pegged at $1.01 billion, indicating a 10.4% increase from the prior-year quarter’s reported figure.

Zacks 컨센서스에 따르면 3분기 매출은 10억불로 예상되며 전년 수치 대비 10.4% 증가하게 됩니다.

lululemon has been witnessing momentum in its e-commerce business since the onset of the coronavirus pandemic. Its retail business has been gaining from accelerated expansion of e-commerce and digital sweat offerings.

룰루레몬은 코로나 팬데믹 이후로 이커머스 시장에서 성장 모멘텀을 보았습니다. 룰루레몬 의 소매 사업은 이커머스와 디지털 시장에서의 확장에 힘입어 더 성장하게 되었습니다.

캐나다스포츠 의류 브랜드 룰루레몬



Its products crafted with technical innovation and performance fabrics are likely to have aided performance in the fiscal third quarter due to the pandemic-led rise in work-from-home and versatile lifestyle. Moreover, the acquired MIRROR brand is likely to have improved the company’s at-home fitness offerings.

룰루레몬 제품은 기술혁신을 통해 활동에 적합한 섬유재질로 제작됩니다. 팬데믹으로 인한 재택근무 등 변화된 라이프스타일으로 인한 수요 증가 덕분에 3분기 실적 향상에 도움이 되었죠. 게다가 최근 인수한 MIRROR 브랜드가 홈트레이닝 제품을 더 개선할 수 있을 것으로 기대됩니다.

룰루레몬 요가복 레깅스



It has been investing in websites and mobile app for the past several quarters to enhance the guest experience, which has been aiding the top-line performance. The company’s direct-to-consumer sales through its website and app jumped 155% on a reported basis and 157% in constant dollars in the fiscal second quarter. 

룰루레몬 은 소비자 경험 강화를 위해 웹사이트와 모바일 앱에 지속 투자를 해왔습니다. 룰루레몬 의 웹과 앱을 통한 직접 구매는 2분기에 각각 155% 157% 늘었습니다.

However, digital sales in the second half of fiscal 2020 are likely to be moderate compared with the second quarter as the majority of the company-operated stores have reopened.

그러나 대부분 스토어들이 영업재개를 하면서 올해 하반기 룰루레몬 디지털 부문 판매는 2분기 대비 둔화될 것으로 전망됩니다.

Also, lululemon’s margins are likely to have been pressured by higher costs in the fiscal third quarter. it expects continued SG&A expenses deleverage in the back half of fiscal 2020 primarily due to investments in select growth initiatives — particularly digital, and as store traffic remains below the last-year levels.

또한 3분기에는 큰 비용 부담으로 마진이 축소될 수 있습니다. 특히 하반기 디지털 부문에 대한 집중 투자로 비용 디레버리징이 지속될 것으로 보고 있습니다.

Summary
lululemon has seen a growing momentum in e-commerce business. So it decided to invest in primarily its websites and mobile app to enhance the consumer experience. As a result its sales gained a lot despite the coronavirus pandemic. I think lululemon took action quickly and did well in the home fitness business. I hope to see how lululemon will go through the issues about expense deleverage.
I am also looking forward to see performance of MIRROR brand moving forward.

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